„Od rysowania do kodowania”
Program Baltie to środowisko programistyczne do zabawy dla dzieci.
Zadanie 1. Tworzenie robota na scenie w programie Baltie.
Zadanie 2. Zbuduj dowolną scenę w programie Baltie.
Wczytywanie własnych obrazów do programu Baltie polega na utworzeniu nowego banku przedmiotów i wykorzystaniu go przy tworzeniu sceny.
Oprócz dostępnych banków przedmiotów w programie Baltie możemy skorzystać z funkcji SGPaint (ikona choinki i ołówka) w programie i stworzyć własne banki przedmiotów.
Przedmioty dodajemy importując własne rysunki zapisane w programie Paint o rozszerzeniu BMP i wielkości nie większej niż 280×585.
Zadanie 1. Wstaw swój bank przedmiotów do programu Baltie. Wykorzystaj plik z robotem i misiem robotmis.bmp. Pokoloruj i umieść na scenie.
Zadanie 2. Zbuduj swój przedmiot dostępny w programie i zamek tak jak na rysunku powyżej.