Baltie06 – Tworzymy własne banki przedmiotów

„Od rysowania do kodowania”

Program Baltie to środowisko programistyczne do zabawy dla dzieci.

Zadanie 1. Tworzenie robota na scenie w programie Baltie.

robot-baltie

 

 

 

Zadanie 2. Zbuduj dowolną scenę w programie Baltie.

zamek5 zamek4 zamek3 zamek1 zamek2

 

Wczytywanie własnych obrazów do programu Baltie polega na utworzeniu nowego banku przedmiotów i wykorzystaniu go przy tworzeniu sceny.

baltie_bud

Oprócz dostępnych banków przedmiotów w programie Baltie możemy skorzystać z funkcji SGPaint (ikona choinki i ołówka) w programie i stworzyć własne banki przedmiotów.

sgpbaltie-paint

baltie_robot

 

 

Przedmioty dodajemy importując własne rysunki zapisane w programie Paint o rozszerzeniu BMP i wielkości nie większej niż 280×585.

baltie_robot_imp

 

 

Zadanie 1. Wstaw swój bank przedmiotów do programu Baltie. Wykorzystaj plik z robotem i misiem robotmis.bmp. Pokoloruj i umieść na scenie.

baltie_robot_bank

 

 

Zadanie 2. Zbuduj swój przedmiot dostępny w programie i zamek tak jak na rysunku powyżej.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Baltie. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.