Tworzymy grę balerina dla jednego gracza.
Przygotuj grę balerina w środowisku Scratch. Utwórz odpowiednie sterowanie dla duszka balerina. Zaprogramuj pozostałe duszki: – piłkę tak, że gdy dotknie balerinę to otrzyma gracz 1 punkt, – nietoperza tak, że gdy dotknie baleriny licznik zmniejszy się o -1 punkt. Dodaj zakończenie gry z warunkami [10] – Wygrana, [-10] – Przegrana i sprawdź czy wszystko działa prawidłowo.
Opis filmu:
0:00 – Gra balerina w środowisku Scratch
0:11 – Tworzymy sterowanie dla duszka
0:31 – Programujemy pozostałe duszki
0:45 – Tworzymy kolejne poziomy gry
0:57 – Programujemy pozostałe duszki
1:08 – Sprawdzamy działanie gry
2:56 – Przygotuj i Ty podobną grę
Zadanie 1. Sterujemy duszkiem w czterech kierunkach. Przygotuj grę tańczącej baleriny na scenie. Wykonaj ćwiczenie 11 ze strony 89.
Zadanie 2. Przygotuj skrypt dla duszka piłki poruszającej się losowo po ekranie.
Zadanie 3. Zaprogramuj nietoperza na scenie z baleriną.
Zadanie 4. Dodajemy zliczanie punktów dodatnich po zetknięciu się piłki z baleriną.
Zadanie 5. Dodajemy zliczanie punktów ujemnych po zetknięciu się nietoperza z baleriną.
Zadanie 6. Dodajemy warunki końca gry (10 punktów z komunikatem wygrałeś, -10 punktów z komunikatem przegrałeś).