SCRATCH GRA#04 – Tworzymy dwupoziomową grę pingwiny

Tworzymy dwupoziomową grę pingwiny dla dwóch graczy.

Utwórz grę pingwiny dla dwóch graczy. Każdy z nich może sterować pingwinem. Czerwony pingwin będzie sterowany klawiszami WASD, a szary pingwin klawiszami strzałek na klawiaturze. Do gry potrzebować będziemy 2 liczniki [L1 – czerwony] i [L2 – szary]. Gra zawiera 2 poziomy gry wyświetlane na środku ekranu. Pierwszy poziom składa się z 15 gwiazdek poruszających się losowo po ekranie. Gdy pingwin czerwony lub szary dotknie jej zdobywa punkt. Drugi poziom rozpoczyna się po zebraniu wszystkich gwiazdek i znajduje się na nim nietoperz i gołąbek latający losowo. Nietoperz zabiera -1 punkt, gołąbek dodaje 1 punkt. Gra kończy się jak któryś z pingwinów osiągnie więcej niż 20 punktów.

Opis filmu:
00:00 – Tworzymy grę pingwiny
00:15 – Szukamy duszka do gry
02:07 – Dodajemy zmienne dla pingwinów
02:35 – Tworzymy sterowanie dla pingwina
02:52 – Dodajemy latające gwiazdki
04:10 – Sprawdzamy działanie gry
04:45 – Dodajemy drugi poziom gry
05:34 – Tworzymy skrypt dla sceny
07:10 – Dodajemy warunki zakończenia gry
07:35 – Sprawdzamy działanie gry

Zadanie 1. Przygotuj grę pingwiny na podstawie ćwiczenia 8 ze strony 65.

Zadanie 2. Przygotuj odpowiednie sterowanie dla pingwina czerwonego (w, a, s, d) oraz dla pingwina szarego (klawisze strzałek).

Zadanie 3. Duplikuj 15  gwiazdek i zaprogramuj je.

Zadanie 4. Dodajemy do gry 2 poziom.

Zadanie 5. Programujemy nowe duszki (nietoperza i gołąbka).

Zadanie 6. Dodajemy warunki zakończenia gry.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Scratch. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.